S’han donat a conèixer les línies mestres del que podria ser la futura Llei d’Educació de Catalunya si ho aprova el Parlament (probablement dins de l’any 2008) i avui se’n fan ressò els mitjans de comunicació.
Com a aspectes que s’han remarcat són:
- l'obligatorietat en l’etapa dels 3 als 6 anys, en l’actualitat només és optatiu, tot i que la gran majoria estan escolaritzats als 3 anys
- l’avaluació dels docents i els centres escolars creant-se un institut d’avaluació i ordenació curricular així com actualitzar les funcions de la inspecció.
- un estatut docent que reguli els aspectes generals de la professió i que defineixi l'accés a la funció pública, per al qual es requerirà el domini d'una llengua estrangera i un ús mitjà de les Tecnologies de la informació.
- l'aposta per l'autonomia dels centres docents, que hauran d'elaborar els seus propis projectes i, al mateix temps les direccions ampliaran les seves competències i podran crear el perfil d'equips docents que més desitgi.
- La consolidació del català com a llengua vehicular i de cohesió de les escoles
Pel Departament d’Educació la nova llei ha de permetre establir un model educatiu propi (derivat de les competències del nou Estatut) que girarà sobre tres conceptes: autonomia, direcció i avaluació.
Com a aspectes que s’han remarcat són:
- l'obligatorietat en l’etapa dels 3 als 6 anys, en l’actualitat només és optatiu, tot i que la gran majoria estan escolaritzats als 3 anys
- l’avaluació dels docents i els centres escolars creant-se un institut d’avaluació i ordenació curricular així com actualitzar les funcions de la inspecció.
- un estatut docent que reguli els aspectes generals de la professió i que defineixi l'accés a la funció pública, per al qual es requerirà el domini d'una llengua estrangera i un ús mitjà de les Tecnologies de la informació.
- l'aposta per l'autonomia dels centres docents, que hauran d'elaborar els seus propis projectes i, al mateix temps les direccions ampliaran les seves competències i podran crear el perfil d'equips docents que més desitgi.
- La consolidació del català com a llengua vehicular i de cohesió de les escoles
Pel Departament d’Educació la nova llei ha de permetre establir un model educatiu propi (derivat de les competències del nou Estatut) que girarà sobre tres conceptes: autonomia, direcció i avaluació.
Font: Departament d'Educació/ Diari AVUI
Imatge: Web diari AVUI
3 comentaris:
Tot em sembla bé, a mi, menys el primer punt. Pobres xiquets!! Acabarem com el llibre de Fahreneit 451, on, al futur, els xiquets passen tota la seva infantesa tancats a l'escola. NO soc cap expert, pero no és cert que als paisos nordics (aquests que treuen tan bons resultats), els xiquets comencen al coli molt mes tard que aqui (donat per entes que aqui, obligats o no, 99% comencen als 3 anys ja)? I/o si començen tan joves, ho fan d'una manera molt menys estricte i dur que aqui?
A mi el que no em sembla bé, és l'últim punt, em sembla utòpic, que els centres puguin triar el perfil d' èquips docents que vulguin. Crec que l'escola actual pot assumir facilment tots els altres reptes, però per a aquest encara no està preparada. Això només portaria confrontacions entre mestres.
Si algú creu que la tots els problemes de la nostra societat, amb la seva complexitat)es poden resoldre amb una nova llei d'educació, o és un ignorant o pensa que ho som els altres.
Arribada de nouvinguts,guetos escolars i socials, desmotivació, familíes desestructurades o no que no es preocupen dels seus fills i no volen o no saben assumir les seves responsabilitats, manca d'autoritat de l'escola.......... podríem estar enumerant un interminable llistat de circumstàncies que dificulten enormement els objectius educatius de qualsevol institució educativa i això no es pot millorar sense una visió global del problema i sense mesures amb una visió més ampla i més oberta.
Més presupostos, més hores, més mesures voluntaristes, poden minimitzar les dificultats però no són ni de lluny una solució.
Per desgràcia el temps ens farà veure la realitat.
Publica un comentari a l'entrada