dilluns, 2 de juny del 2014

Jo vull ser rei, Els Pets



Jo vull ser rei
ser per collons cap de l´Estat
tenir-ho tot fet
només per ser fill de papà
fer-ho tot bé,
mai ser escollit, mai ser votat
sempre trobar
la moto amb el botó engegat.
Tan avorrit d'estar envoltat per una colla de llepons 
suant infal·libilitat
com un cacic o un dictador.
Fotre un polvet
amb la total seguretat
de que el xiquet
tindrà el futur encaminat.
Tenir a en Porcel
per poder-me defensar
o fer un discurs
que ben segur que aplaudiran.
Tan avorrit d'estar envoltat per una colla de llepons 
suant infal·libilitat
com un cacic o un dictador.
Si és cert que som igual davant la llei
per què collons jo mai podré ser rei.
Reivindicar
al que em va col·locar on sóc
sense parlar
res que no sigui l'espanyol.
I viatjar molt
sigui oficial o per plaer
que ja se sap
que a Suïssa s'esquia molt bé.
Tan avorrit d'estar envoltat per una colla de llepons
suant infal·libilitat
com un cacic o un dictador.
Si és cert que som igual davant la llei
per què collons jo mai podré ser rei. 

ELS PETS (1994)