diumenge, 16 de setembre del 2018

Finestres


“Hola:
M'agradaria organitzar una expo de gent que segueixo a l'insta i que tot i no ser professionals de la fotografia feu bones fotos.
Si t'interessa, et passo info.”

Amb aquest missatge a l'Instagram comença Finestres, projecte que en tan sols quatre dies ja comptava amb el suport d'InstaCAT, cinquanta instagramers i una sala on exposar. Així ho explica la impulsora del projecte:

"Finestres són totes aquelles imatges efímeres que obrim als altres i que per un instant i de forma fugaç passen per les nostres pantalles.
Amb Finestres no tan sols aturem aquest moment, sinó que ens fem presents, perquè darrere de cada imatge hi ha una història i darrere de cada història algú que ens la pot explicar.
Concentrarem, doncs, cinquanta imatges, de cinquanta moments viscuts i els i les seves protagonistes.
Un dia vaig sentir “si vols alguna cosa, pregunta”, i és el que vaig fer, vaig enviar el missatge a sor Lucia Caram. I en un instant vaig rebre un sí, acompanyat d'un cor.
Finestres prenia ara una altra dimensió: passava a ser una exposició solidària d'intagramers, ja que les fotografies es posaran a la venda, i se n’aportaran els beneficis a la Fundació Rosa Oriol i Invulnerables, projectes que lluiten en contra de la pobresa i l'exclusió social, de les quals sor Lucia Caram és presidenta. Està previst que Finestres sigui una exposició itinerant. Ara mateix s'està gestionant que pugui passar per Barcelona, Badalona, Girona... Tot i que el seu tret de sortida serà el 17 de setembre a Pineda de Mar, al Maresme.
Una exposició que durarà dues setmanes i que el 21 de setembre comptarà amb la presència de sor Lucia Caram, InstaCAT i tots aquells i aquelles que un dia en rebre aquell missatge vam pensar “ i per què no?”.

Tinc l'oportunitat de participar del projecte Finestres amb la següent imatge de la tardor a Ascó, a la vora de l'Ebre.