La idea d’implantar centres d’acollida per als alumnes nouvinguts està sent objecte de debat i polèmica entre l’administració educativa i la resta de la comunitat (mestres, sindicats). El proper curs ja es durà a terme a Vic i a Reus, ciutats amb un índex important d’alumnat forani.
Es justifica aquesta proposta per tal de facilitar l’acollida a l’alumnat que arriba provinent d’altres països. Ara bé, no és millor que aquesta acollida es faci al propi centre i juntament amb la resta de nens i nenes, independentment de la seua procedència? A més, precisament aquelles escoles que estan ubicades en un entorn amb un moviment migratori elevat, disposen de les aules d’acollida, que precisament compleixen l’objectiu d’aquesta idea: rebre l’alumnat. Però és que a la vegada ho fan al mateix centre, compartint amb el grup classe el màxim nombre d’hores possible.
Paraules com segregació o gueto sonen molt fortes, però em temo que una decisió així pot afavorir certa segregació en el sistema educatiu.
En tot cas, i com sempre passa, i tal com recorden per exemple els sindicats o els moviments de renovació pedagògica, allò que cal serien més recursos destinats a les aules d’acollida i als plans d’entorn. Però no sembla pas que els centres d’acollida siguin la millor solució.
La premsa s’ha fet ressò d’aquesta mesura i de les reaccions que ha provocat. A l’AVUI en tenim un exemple:
Es justifica aquesta proposta per tal de facilitar l’acollida a l’alumnat que arriba provinent d’altres països. Ara bé, no és millor que aquesta acollida es faci al propi centre i juntament amb la resta de nens i nenes, independentment de la seua procedència? A més, precisament aquelles escoles que estan ubicades en un entorn amb un moviment migratori elevat, disposen de les aules d’acollida, que precisament compleixen l’objectiu d’aquesta idea: rebre l’alumnat. Però és que a la vegada ho fan al mateix centre, compartint amb el grup classe el màxim nombre d’hores possible.
Paraules com segregació o gueto sonen molt fortes, però em temo que una decisió així pot afavorir certa segregació en el sistema educatiu.
En tot cas, i com sempre passa, i tal com recorden per exemple els sindicats o els moviments de renovació pedagògica, allò que cal serien més recursos destinats a les aules d’acollida i als plans d’entorn. Però no sembla pas que els centres d’acollida siguin la millor solució.
La premsa s’ha fet ressò d’aquesta mesura i de les reaccions que ha provocat. A l’AVUI en tenim un exemple:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada