diumenge, 3 de juny del 2018

'Avui sóc orgullosa del meu temps'

El president Torra ha utilitzat uns versos escrits per la poeta de Tarragona Montserrat Abelló (1918-2014) en les seves primeres paraules adreçades en públic al seu govern:
Avui sóc orgullosa del meu temps
i em dol de malversar-lo.

Es tracta d'uns versos que podem trobar en el poemari Vida diària (1963) i que formen part del següent poema:

Avui sóc orgullosa del meu temps
i em dol de malversar-lo.

No faig res, no cuso ni planxo.

Vaig de pressa, passo i repasso
deu cops per un carrer.
Escruto les mirades, perdudes de tan fixes,
m’aturo a les botigues, veig les modes,
els colors verds i blaus.
M’obsedeixen els pintors abstractes
que parlen com els muts.
Em miro les mans, les meves i les vostres;
m’acosto adelerada als quioscs,
cerco llibres i noms. Sobretot noms!
Ignoro la premsa que baladreja mentides
-Si la veritat és sempre evident
i pura com un part!
Tinc pressa,
arribo al mar que em portarà ben lluny.
Però és fals, és fals,
s’han acabat els miracles.

Retorno a casa amb pas més segur,
a la vida diària.

Doncs bé, no malversem el temps ni les esperances en aquest nou temps que ens hem donat. Molts encerts, sort i bon camí al govern efectiu que s'ha posat en marxa a Catalunya.