divendres, 18 de febrer del 2011

Nova Gent 61


L'Escola Sant Miquel d'Ascó aquest curs va avançar la Setmana Cultural per dedicar-la a la festa de Sant Antoni, tot just l'any en què aquesta havia estat distingida amb el títol de festa d'interès nacional. El treball que durant una setmana van dedicar a Sant Antoni s'ha plasmat en una edició especial de la revista escolar Nova Gent que arriba així al número 61.

La revista recull les activitats que van realitzar entre el 10 i el 13 de gener: taller de coques, un mural de Sant Antoni on cada cicle treballava un aspecte de la festa, taller de jotes, jocs de taula, un taller de plàstica, entreteniments, reculls de jocs populars, contes, dites i poemes, també han treballat la festa en les sessions d'anglès. Jo hi tinc una petita participació a partir d'unes xerrades sobre la festa que vaig anar a fer-hi durant aquells dies, i on els més grans de l'escola van aprofitar per fer-me unes preguntes arran de la meva experiència com a Majoral i de la meva participació com a interlocutor de la festa amb la Generalitat per què aquesta festa fos reconeguda dins del Catàleg festiu de Catalunya com a festa d'interès patrimonial.

Cal felicitar la iniciativa de l'escola en treballar aquesta festa així com del recull que ha quedat confegit en aquesta edició de la revista Nova Gent.