Fa un parell de setmanes l’educació era el centre informatiu per les dades de l’informe de la Fundació Bofill que no la deixava massa ben parada. Aquesta setmana –després de l’avanç de fa uns dies- s’ha donat a conèixer l’Informe PISA, que recull dades d’una bona colla de països i on novament l’educació al nostre país no progressa adequadament: retrocés en ciències, en competència matemàtica i comprensió lectora.
Cal dir que les comparacions són odioses i no sempre es pot comparar sistemes educatius que presenten diferències que poden anar des de l’edat de l’escolarització a la utilització dels recursos didàctics i materials, des de les hores de docència a la quantitat dels recursos que hi dedica l’administració. Fins a altres aspectes que no són menors com pot ser la formació dels docents o el respecte i consideració que en altres indrets hi ha cap a la figura del mestre.
De totes maneres, sí que se’ns mostra unes dades indicatives, i per tant, potser és qüestió de posar fil a l’agulla i entre tots –tots, vol dir tots!- comprometre’s amb l’educació.
En fi, sigui com sigui, a seguir treballant!
Cal dir que les comparacions són odioses i no sempre es pot comparar sistemes educatius que presenten diferències que poden anar des de l’edat de l’escolarització a la utilització dels recursos didàctics i materials, des de les hores de docència a la quantitat dels recursos que hi dedica l’administració. Fins a altres aspectes que no són menors com pot ser la formació dels docents o el respecte i consideració que en altres indrets hi ha cap a la figura del mestre.
De totes maneres, sí que se’ns mostra unes dades indicatives, i per tant, potser és qüestió de posar fil a l’agulla i entre tots –tots, vol dir tots!- comprometre’s amb l’educació.
En fi, sigui com sigui, a seguir treballant!
1 comentari:
Segur que quan van fer l'estudi tu encara no exercies. Quan el tornin a fer que passin per la teua classe i segur que puja el nivell.
Publica un comentari a l'entrada